Agile Marketing

 

Marketeers hebben te maken met een groeiende datastroom en technologische ontwikkelingen die elkaar razendsnel opvolgen. Traditionele marketingplannen en strategieën werken steeds minder goed. Agile Marketing is een denk –en werkwijze die je in staat stelt om flexibel in te spelen op verandering. Of het nu gaat om campagnes, branding of innovatieve marketingconcepten.
Resultaat

Omdat agile een nieuwe manier van organiseren inhoudt, roept het in de marketing community veel vragen op: wat is agile nu precies? Hoe kan ik het toepassen en vanuit welke rol? Aan welke voorwaarden moet mijn organisatie voldoen? Hoe ziet een agile marketingstrategie of agile campagne eruit? Tijdens de training Agile Marketing, behandelen we deze en andere vragen, en geven we inzichten vanuit de praktijk en de groeiende hoeveelheid Agile Marketing literatuur. Daarbij pakken we 4 thema’s vast: flexibel doelen stellen, multidisciplinaire teams, korte cycli en visueel werken.

Wat is Agile Marketing?

Agile Marketing is sinds de eerste publicaties erover in 2011, een volwassen discipline geworden. Niet alleen digital marketing, maar ook branding en Above The Line marketing gaan mee in een beweging om op basis van klantinzicht, duurzame klantrelaties te bouwen. In het Agile Marketing Manifesto zijn de uitgangspunten opgenomen voor deze manier van denken: deze benadrukt intensievere samenwerking tussen disciplines en met leveranciers, flexibele planningen, kleine experimenten en slim gefaseerde campagnes. Vanuit ons werk voor organisaties als Airbnb en Ogilvy, hebben we daar praktijkkennis aan toegevoegd: met name als het gaat om het formuleren en bijstellen van een wendbare marketingstrategie en het dichter bij elkaar brengen van creatieven, producers en strategen.


Voor wie?
(Marketing)professionals of -managers die openstaan voor vernieuwing en doorontwikkeling van hun vak.


Blogs en artikelen van Scrum Company over Agile Marketing

We duiken samen in de Agile Marketing theorie over:
» Het definiëren van marketingdoelen en marketingstrategie
» Het leren van marketing operations
» Het organiseren van samenwerking met leveranciers

Praktisch gaan we onder meer aan de slag met:
» Het toepassen van agile werkwijzen op marketingactiviteiten
» Het oefenen van nieuwe rollen uit Agile Marketing
» Het bouwen van een ‘growth map’ met behulp van Agile Marketing
doelen
» Het schetsen en verbeteren van het eigen marketing technologie
landschap

Hierbij maken we gebruik van cases van deelnemers en casuïstiek uit de praktijk van de coaches van Scrum Company.

De kosten voor de training zijn EUR 1.195,– excl. BTW. Het gehele bedrag wordt door de deelnemer voldaan voor aanvang van de training. Annuleren is mogelijk tot uiterlijk 6 weken vóór aanvang van de training.

Bij annulering binnen 6 weken voor aanvang van de training worden de volgende kosten in rekening gebracht:

  • 42 tot 15 dagen voor de training: 50% van het factuurbedrag
  • minder dan 14 dagen voorafgaand aan de training: 100% van het factuurbedrag

Data
18 & 19 maart 2019

 

Deze training wordt in-company gegeven. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie?
📞 +31 (0) 85 303 64 83
 info@scrumcompany.nl


Locatie(s)

Vondellaan 26
3521 GH, Utrecht

 

Schrijf je nu in!

Nog vragen over onze Agile Marketing training?

Neem gerust contact op
Back to top